Bekende Nederlanders schrijven bijzonder voorleesboek voor Ronald McDonald Kinderfonds
McDonald’s start landelijke Donatiecampagne

Amsterdam, 1 december 2015 – De jaarlijkse Donatiecampagne van McDonald’s voor het Ronald McDonald Kinderfonds start vandaag met de lancering van Het Grote Familie Voorleesboek. Als partner van het Ronald McDonald Kinderfonds heeft McDonald’s dit bijzondere boek gemaakt in samenwerking met negen bekende Nederlanders. In december is Het Grote Familie Voorleesboek exclusief te koop via Wehkamp voor slechts €10. 

http://www.wehkamp.nl/specials/kinderfonds/

Daarnaast kan tijdens de Donatiecampagne iedere gast bij McDonald’s van zijn of haar bestelling een Kinderfondsbestelling maken door € 0,50 te doneren. Deze donaties en de volledige opbrengst van het boek gaan naar het Ronald McDonald Kinderfonds.

Voorleesboek geschreven door bekende Nederlanders

Om als ouder(s) en kind samen weg te kunnen dromen en even niet te denken aan ziek zijn, heeft McDonald’s als partner van het Ronald McDonald Kinderfonds Het Grote Familie Voorleesboek gemaakt. In samenwerking met negen bekende Nederlands. Het voorleesboek bestaat uit negen korte ‘droomverhalen’ die bedacht zijn door de populaire band MainStreet, tv-kok Hugo Kennis, kinderpopster Dirk Scheele, tv-presentator Klaas van Kruistum, tennisspeler Jacco Eltingh, actrice en presentatrice Yvonne Coldeweijer, zangeres Tyra Wiertz, bekend paardenliefhebber Jesse Drent en natuurlijk Ronald McDonald Kinderfonds-ambassadeur Yvon Jaspers.
Marja van Bijsterveldt, directeur Ronald McDonald Kinderfonds zegt: “Het is geweldig dat onze partner McDonald’s haar krachten heeft gebundeld met negen bekende Nederlanders. De samenwerking heeft geresulteerd in een prachtig boek vol leuke, spannende en grappige verhalen. Perfect om even samen bij weg te dromen en een ideaal cadeau voor Sinterklaas of onder de kerstboom. Dankzij onze partner Wehkamp, die het boek gaat verkopen, kan na bestelling het boek al de volgende dag in huis zijn.”

Start landelijke Donatiecampagne

Als familierestaurant weet McDonald’s als geen ander hoe belangrijk het is dat ouders en kinderen speciale momenten met elkaar delen. Daarom is McDonald’s al sinds de oprichting van het Ronald McDonald Kinderfonds nauw verbonden met dit goede doel. In december vraagt McDonald’s niet alleen met Het Grote Familie Voorleesboek extra aandacht en steun voor het Ronald McDonald Kinderfonds, maar ook in haar 245 restaurants. Van 1 t/m 31 december vraagt McDonald’s haar gasten of zij van hun bestelling een Kinderfondsbestelling willen maken door 50 cent te doneren.
Manu Steijaert, algemeen directeur van McDonald’s Nederland: “Als trouwe partner van het Ronald McDonald Kinderfonds willen we in de maand die in het teken staat van samen zijn, extra aandacht vragen voor degenen voor wie dat niet zo vanzelfsprekend is: gezinnen met een ziek kindje in het ziekenhuis. Voorlezen verbindt. Daarom ben ik erg trots op dit unieke voorleesboek, waarmee we naast de jaarlijkse Donatiecampagne iets extra’s doen. Daarmee hopen we begin januari nóg meer nachtjes slapen in de Huizen aan te kunnen bieden aan het Ronald McDonald Kinderfonds namens onze gasten.”

 

Advertenties